Dzień

05 maja

Godzina

14:30 - 15:15

Przeciwdziałanie wykluczeniu transportowemu

Okres pandemii, który spowodował spowolnienie gospodarki, a co za tym idzie przemieszczanie się pasażerów, w wielu obszarach pogłębił skalę wykluczenia transportowego. W szczególnie trudnej sytuacji znaleźli się mieszkańcy małych miejscowości nieobsługiwanych przez kolej, w których nie organizowano samodzielnie żadnego innego rodzaju transportu. Początek pandemii spowodował gwałtowne spadki ilości pasażerów do poziomów wcześniej nie notowanych, a jedynie transport kolejowy okazał się najbardziej odporny na tego typu zjawiska. Okres postpandemiczny, przy jednoczesnym uruchamianiu gospodarki, będzie wymagał szczególnie wzmożonego udziału kolei w poprawie dostępności usług, jak również włączania kolejnych regionów do ogólnopolskiej sieci transportu kolejowego.  Stąd też pojawiają się pytania: Czy i w jakim stopniu wnioski płynące z okresu lockdownu zmieniły postrzeganie uczestników rynku kolejowego na plany rozwojowe związane z wykluczeniem transportowym? Jakie pojawiły się nowe wyzwania stojące przed transportem kolejowym w okresie postpandemicznym? 


Prelegenci

  • Arnold Bresch
    Arnold Bresch
    Członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Dyrektor ds. realizacji inwestycji

    Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Poznańskiej na kierunku drogi kolejowe. Doświadczenie zawodowe obejmuje zarówno przygotowanie, jak i realizację zadań inwestycyjnych. Z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. związany od 2003 roku. Od 2016 roku w Zarządzie Spółki na stanowisku Członka Zarządu, Dyrektora ds. realizacji inwestycji.

  • Adam Kłos
    Adam Kłos
    Dyrektor Handlowy Port Gdańsk

    Przez większość swojej kariery zawodowej związany z branżą farmaceutyczną, gdzie kierował zespołami sprzedaży największych światowych koncernów. Kilkanaście lat doskonalił swoje kompetencje, aby móc budować skuteczne, zmotywowane zespoły osiągające najlepsze wyniki w Polsce. Swoją pracę opiera na idei rozwoju przez współpracę. W Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk S.A. od 2016. Od początku swojej pracy tworzy wizerunek Departamentu Handlowego jako Partnera w biznesie, budując relacje z Kontrahentami przede wszystkim w oparciu o zrozumienie ich biznesu. W ciągu ostatnich 5 lat z powodzeniem komercjalizuje wolne powierzchnie, optymalizuje i udoskonala procesy dążąc do wzrostu efektywności pracy portu. Działania te pozwoliły osiągnąć rekordowe przeładunki Portu Gdańsk, największą dynamikę wzrostu oraz awans w europejskich rankingach. Absolwent gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego, podyplomowych studiów z zakresu Zarządzania na Politechnice Gdańskiej oraz Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.

  • Krzysztof Golubiewski
    Krzysztof Golubiewski
    Członek Zarządu PKP S.A.

    Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW oraz Master of Business Administration przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Od 2001 roku zawodowo związany był z PKO Bankiem Polskim, gdzie pełnił funkcję dyrektora Departamentu Sieci i Optymalizacji Procesów, a następnie dyrektora Centrum Administracji. Od 2016 r. zaangażowany jest w program „Od papierowej do cyfrowej Polski”, realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju. Jest uczestnikiem rady ekspertów IT przy Ministrze Zdrowia. Współpracuje z Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w zakresie projektów „Polska Cyfrowa” oraz „Opieka Zdrowotna”. Brał udział w projektach: Konstytucja dla Biznesu, Program zwalczania nadużyć podatkowych i zwiększenia obrotu bezgotówkowego. W lipcu 2018 r. objął stanowisko członka zarządu PKP S.A.

  • Tomasz Gontarz
    Tomasz Gontarz
    Członek Zarządu PKP Intercity S.A.

    Pełnił stanowisko kierownicze w Ministerstwie Infrastruktury, gdzie był odpowiedzialny za projekty kolejowe, m.in. za Program Kolej+ oraz Program Przystankowy. Wcześniej m.in. pracował jako prawnik w PKO Banku Polskim S.A. Od 2018 roku społeczny Pełnomocnik Wojewody Lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej. Od marca 2021 roku społeczny Doradca Prezesa Rady Ministrów ds. infrastruktury i transportu. Od września 2020 roku pełni funkcję Członka Zarządu ds. strategii i rozwoju.

  • dr Arkadiusz Kawa
    dr Arkadiusz Kawa
    Dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania

    W latach 2009 do 2019 pracował w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (UEP), kolejno na stanowisku asystenta, adiunkta i profesora nadzwyczajnego. Ma prawie 20 lat doświadczenia w logistyce i e-commerce. Jest autorem 3 książek, współredaktorem 2 monografii i prawie 300 publikacji popularyzatorskich i naukowych.

    Swoje doświadczenie zdobywał podczas realizacji ponad 60 projektów dla takich organizacji i firm, jak: Landmark (bPost), Volkswagen, Poczta Polska, GS1 Polska, DHL, DPD (Siódemka), Last Mile Experts, A.T. Kearney, KPMG, BCG, OEX E-business, Wish, CMT Advisory, 4Kraft, SMART Project, Merlin.pl, Digital24.pl, Pepco, Duda-Cars, SGB-Bank, Kompania Piwowarska (SABMiller), Horizon-Automation, NaviExpert PKS Poznań, Stomil, Autostrada Wielkopolska, CEG, KPS, Sheepla, GOAP, Urząd Miasta Poznania, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Pełnił również rolę konsultanta w międzynarodowym projekcie badawczym „Digital Economy, Innovation, and East Asia’s Competitiveness in GVCs” prowadzonym przez Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA) w Indonezji w zakresie dwóch obszarów: „Cross-border e-Commerce in ASEAN and East Asia” i „Improving E-Commerce Enabling/Supporting Connectivity in Asia” oraz w międzynarodowym projekcie „Labour in East Asia”.

    Jest członkiem Grupy Roboczej ds. Krajowej Inteligentnej Specjalizacji działającej przy Ministerstwie Rozwoju (Rozwiązania transportowe przyjazne środowisku – TRANS) oraz członkiem Wielkopolskiego Forum Inteligentnych Specjalizacji przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (Grupa Robocza – Wyspecjalizowane procesy logistyczne).

    Wykłada na studiach Executive MBA i podyplomowych „Logistyki i Zarządzania Międzynarodowymi Łańcuchami Dostaw”, „e-Commerce”, „Zarządzania Sprzedażą” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, „Logistyka w praktyce” na Politechnice Gdańskiej, „Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem w branży fashion” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadził szkolenia m.in. dla Kompanii Piwowarskiej, Jutrzenka Colian, Uczelnianego Centrum Innowacji Transferu Technologii UAM i Preinkubatora Akademickiego UAM, Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

  • Mateusz Izydorek
    Mateusz Izydorek
    Moderator

Możliwość komentowania jest wyłączona.