Dzień

06 maja

Godzina

10:00 - 10:45

Jaki wpływ na życie każdego z nas ma sektor kosmiczny? Transfer technologii. Komercjalizacja

Opanowanie przestrzni morskich, a później powietrznych, za każdym razem wyzwalało olbrzymi potencja rozwoju technologicznego i gospodarczego. Podobnie dzieje się w przypadku przestrzeni kosmicznej. Rozwój technologii kosmicznych, które  zdominowały życie każdego z nas, jest już niezaprzeczalnym faktem. Geolokalizacja, telekomunikacja i obrazowanie powierzchni Ziemi i  jej zasobów, stało się codzienną praktyką funkcjonowania gospodarki i życia społecznego. Jednocześńie rozwój technologii kosmicznych trafia do rozwiązań stosowanych w innych obszarach. Tworzenie nowych materiałów, technologii produkcyjnych i zupełnie nowych rozwiązań technicznych jest obszarem, w których transfer technologii do innych zastosowań następuje nieustannie. Branża kosmiczna w Polsce przeżywa intensywny rozkwit. Czy rozwijanie technologii kosmicznych może stać się kolejną polską specjalnością? 


Prelegenci

  • prof. Grzegorz Wrochna
    prof. Grzegorz Wrochna
    Prezes Polskiej Agencji Kosmicznej
  • Piotr Zabadała
    Piotr Zabadała
    Zastępca Dyrektora Departamentu Innowacji i Polityki Przemysłowej Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii
  • Artur B. Chmielewski
    Artur B. Chmielewski
    NASA JPL
  • Bartosz Sokoliński
    Bartosz Sokoliński
    Dyrektor Biura Rozwoju i Innowacji, ARP S.A.

    Doradca, inwestor, wizjoner. Przez ponad 15 lat był współwłaścicielem i prezesem w grupie firm marketingowych oraz firmy IT. Założył pierwszą platformę crowdfundingową dla trzeciego sektora – fundujesz.pl, think tank społeczno-polityczny – Forum Od-Nowa oraz ruch na rzecz lepszej nauki w Polsce – Obywateli Nauki. Zajmuje się zarządzaniem, kreowaniem wizji, nadzorowanie strategii, rozwojem innowacji oraz szkoleniami i warsztatami kreatywnymi.
    Swoją zawodową karierę rozpoczął jeszcze podczas studiów na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych), w międzynarodowej – jednej z najlepszych i największych w Polsce – agencji public relations – Alcat Communications. Po dwóch latach pracy w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych został szefem warszawskiego biura. Był odpowiedzialny za Polskę oraz kraje Europy Środkowowschodniej. Kierował tam kilkunastoosobowym zespołem.
    Skończył studia podyplomowe o specjalizacji PR oraz dziennikarstwo prasowe w Centrum Dziennikarstwa prowadzonym przez Amerykańską Fundację Wolnych Mediów. W latach 1998-2002 był radnym w Gminie Michałowice.
    Pracował i doradzał m.in. takim firmom i organizacjom jak Agora, Al Khalediah, Alpha Consulting, Ardo, Bank Gospodarstwa Krajowego, Billenium, BlackPoint, C&A Polska, Cemex, Colgate-Palmolive, Compress SA, Cussons, Dynamics PR, Enevis, Europejskie Centrum Tenisa, Fomar Borg Automotive, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Forum Dialogu, Fundacja Dobrej Edukacji, Fundacja Dzieci Niczyje, Gorenje, Fundacja Schumana, Haier, Ignitus, Infor, Korporacja KGL, Kluthe Polska, Konstancin, Kwik-Fit, Infor, Marcato, Merkator, Miasto Stołeczne Warszawa, Murator, Narodowy Bank Polski, PIAP, Platforma Obywatelska, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Prawo i Sprawiedliwość, Projekt: Polska, Propsyche, Prokom SA, Rzeczpospolita SA, Prezydent.pl, Profile PR, Shell Autoserv, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Sygma Bank Polska, Top Employer, Unilever, World Young Business Achiever International.
    Doradza i prowadzi szkolenia z zakresu komunikowania za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych, content marketingu, crowdfundingu, prowadzenia prezentacji, kreatywności, strategii, ux oraz edukacji.
    Prywatnie jest mężem, ojcem trójki dzieci i fanem squasha, tenisa, siatkówki i koszykówki. Ma słabość do dobrego jedzenia i białych win. Z reguły czyta kilka książek na raz – dlatego czasami mu się mylą.

  • Marcin Kamassa
    Moderator

Możliwość komentowania jest wyłączona.