Dzień

05 maja

Godzina

15:30 - 16:15

Esport a sport – symbioza czy walka o uwagę widza i partnerów?

Esport a sport – symbioza czy walka o uwagę widza i partnerów? 

  • Esport wychodzi z niszy, wyznacza trendy i z roku na rok staje się masową rozrywką wśród młodszych pokoleń. Nie ma barier fizycznych, jest ogólnodostępny i odporny na pandemię. Cechuje się wielką siłą przekazu, wysoką oglądalnością i zainteresowaniem również wśród gwiazd i influencerów, chętnie angażujących się w promocję wirtualnej rozrywki. Ponadto pozwala na określenie pełnego profilu odbiorców, co z kolei wpływa na odpowiednie pozycjonowanie reklam. 
  • Czy esportj est już na tyle atrakcyjnym kanałem komunikacji, by skutecznie rywalizować z tradycyjnym sportem o uwagę widzów i budżety sponsoringowe? Na ile esport może być ciekawym uzupełnieniem portfolio sponsoringowego lub wręcz jego głównym elementem? 
  • Zawodowa rywalizacja to setki godzin treningów. Do głównych wyzwań organizacji esportowych należy inwestycja w utalentowanych gamerów – przyszłych mistrzów, którzy będą piąć się w rankingach, osiągać sukcesy i brać udział w najbardziej prestiżowych wydarzeniach gamingowych na świecie. Na ile polscy zawodnicy, jako nowi idole widzów i bohaterowie masowej wyobraźni, są gotowi do roli ambasadorów marek, także dzięki występom na arenie międzynarodowej? 

Prelegenci

  • Paweł Kowalczyk
    Paweł Kowalczyk
    CEO Polskiej Ligi Esportowej

    CEO Polskiej Ligi Esportowej, absolwent prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz MBA Executive Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Poprzednio – jako Head of Esport w Grupie Ringier Axel Springer Polska – odpowiadał za rozwój produktów esportowych Grupy oraz relacje z kluczowymi
    i strategicznymi partnerami rynku esportowego w Polsce, wdrożenie brandu Esportmania.pl, formatu Misja Esport, akcji #lepsiwgrze oraz plebiscytu Polish Esport Awards. Ponadto przez 7 lat pracy
    w Onecie odpowiadał za online’owe produkty sportowe (między innymi przegladsportowy.pl, sport.onet.pl oraz ekstraklasa.tv). Doświadczenie zawodowe zdobywał również stojąc też na czele działu marketingu brandu Przeglądu Sportowego.

  • Zbigniew Kajdanowski
    Zbigniew Kajdanowski
    Zastępca Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Polska Grupa Energetyczna S.A.

    Zastępca Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w PGE S.A. odpowiedzialny za zarządzanie obszarem marketingu i działalności sponsoringowej. Pełni także nadzór nad Fundacją PGE. Doświadczenie z zakresu marketingu i PR zdobywał w agencji Partner of Promotion, spółkach branży energetycznej (PGE Energia Ciepła S.A., PGNiG S.A.) oraz w Ministerstwie Gospodarki i Agencji Rozwoju Przemysłu

  • Wiktor Wojtkowski
    Wiktor Wojtkowski
    Dyrektor Działu Marketingu Online

    Szef działu marketingu online legalnego bukmachera eWinner. Dołączył do firmy bukmacherskiej jeszcze przed oficjalnym startem działalności. Uczestniczył w pracach strategicznych dot. obszarów związanych z marketingiem online oraz rozwojem produktowym. Odpowiadał za zbudowanie sieci afiliacyjnej bukmachera i bieżącą optymalizację kampanii. Obecnie koordynuje wszystkie obszary marketingu online eWinnera. Pierwsze doświadczenie w branży bukmacherskiej zdobył, budując jeden z najbardziej cenionych portali traktujących o zakładach i sporcie – Zagranie.com. Stworzył – razem
    z zespołem projektowym – strategię marketingowo-wizerunkową, pozyskał i koordynował zespół redaktorski, wdrożył i realizował kampanię SEO. Absolwent Wydziału Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu ze specjalizacją PR i Branding.

  • Michał Pol
    Michał Pol
    Dziennikarz sportowy, bloger i youtuber

    Laureat nagrody Grand Press Digital i jeden z pierwszych propagatorów blogosfery i Twittera w branży sportowej w Polsce. W latach 2013-2017 redaktor naczelny Przeglądu Sportowego, do września 2019 roku dyrektor programowy segmentu sport w Grupie Onet-RASP. Wcześniej przez niemal 20 lat związany z Gazetą Wyborczą i serwisem Sport.pl. Od 2007 prowadzący blog Polsport – obecnie taką nazwę nosi także jego kanał na YouTube. Dziennikarską przygodę rozpoczął m.in. od relacjonowania zimowych igrzysk olimpijskich w Lillehammer. W maju 2018 r. został ekspertem zakładów bukmacherskich Etoto, a w październiku tego samego roku jednym z prowadzących piłkarski „Quizu pod napięciem”. Razem z Mateuszem Borkiem, Tomaszem Smokowskim oraz Krzysztofem Stanowskim stworzył „Kanał Sportowy” w serwisie YouTube, który rozpoczął nadawanie 1 marca 2020 ub.r.

  • Aleksandra Marciniak
    Aleksandra Marciniak
    Moderator

    Polska Liga Esportowa do swoich szeregów zaprosiła Aleksandrę Marciniak, która z nowym rokiem objęła funkcję Head of Sales & Partnerships. Przez ostatnie 6 lat Aleksandra Marciniak pełniła funkcję Head of Havas Sports & Entertainment w Havas Media Group, odpowiadając za projekty niestandardowe w ramach agencji. Realizowała projekty z zakresu marketingu sportowego i sponsoringu, eventów, influencer marketingu czy branded contentu. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Marketingu Sportu w Szkole Głównej Handlowej. Marciniak realizowała projekty dla takich marek, jak Coca-Cola, adidas, Reebok, Totalizator Sportowy, Kia, Polpharma, BP. Dodatkowo pracowała nad aktywacją projektów sponsoringowych takich brandów, jak Castrol, Veolia, BGŻ BNP Paribas, Hyundai, Heyah czy Velux.

Możliwość komentowania jest wyłączona.