Handel transgraniczny wyzwaniem dla branży e-commerce

Odkąd Internet stał się szeroko dostępny, jest niezastąpiony niemal we wszystkich sferach naszego życia.

Handel transgraniczny to olbrzymie wyzwanie dla branży e-commerce

Odkąd Internet stał się szeroko dostępny, jest niezastąpiony niemal we wszystkich sferach naszego życia. Z roku na rok zyskuje na popularności jako kanał, za pośrednictwem którego dokonywane są zakupy, a branża ecommerce należy do najszybciej rozwijających się gałęzi biznesu. Wśród młodych zakupy online coraz częściej okazują się pierwszym wyborem. Oprócz rodzimego ecommerce znaczenia wśród klientów nabiera handel transgraniczny. Branża ecommerce wciąż zmienia obraz rynku handlu detalicznego. Współcześnie rozwój międzynarodowego ecommerce przyczynia się do budowy nowego układu gospodarczego świata także w zakresie dziedzin pochodnych, takich jak produkcja, usługi logistyczne i finansowe. Jaką formę przybierze nowa mapa gospodarcza świata i jaki wpływ na jej ukształtowanie będzie mieć handel transgraniczny? Które kraje, regiony świata, zyskają, a które zostaną podporządkowane i zdominowane?

  • Dostęp do chińskich platform e - commerce znacząco przyczynia się do zmiany lokalnego rynku e-commerce. Polskie firmy e-commerce są coraz bardziej zainteresowane wejściem na platformy międzynarodowe upatrując w tym szansę rozwoju i ekspansji.

  • Uruchomienie handlu transgranicznego e- commerce i rozwój takich gigantów jak Amazon i AliExpress jest jednym z powodów, dla których lokalnym platformom e-commerce może być coraz trudniej rozwinąć swoją działalność.

  • Rozwój e-commerce to nie tylko aktywny udział platform, sklepów internetowych ale także realny, coraz większy wpływ operatorów logistycznych, którzy stają się ważnym partnerem tego rynku.

  • Polscy przedsiębiorcy mogą być konkurencyjni przy obowiązujących kosztach logistyki międzynarodowej w odniesieniu do platform sprzedażowych. Może to być możliwe jedynie przy aktywnym udziale i współpracy branży logistycznej.