Kongres 590

Nowe możliwości
Warszawa
5-6 października 2021
Wydarzenie
Dzień 2 / 06.10, godz. 11:00‑11:45 / Scena Idei

Esport. Jeden z motorów napędowych cyfrowej gospodarki w XXI wieku.

Nowy obraz Polski

Pandemia pokazała, że otaczająca nas rzeczywistość może zmienić się praktycznie z dnia na dzień. Najbardziej widać to po gospodarce, której wiele sektorów bardzo mocno ucierpiało na skutek szalejącego wirusa COVID-19. Jest jednak branża, która w dobie obostrzeń i ogólnoświatowego spadku gospodarczego nie tylko nie podupadła, ale wręcz urosła.

Cyfrowy sektor gospodarki rozwija się dynamicznie. Firmy IT tworzące oprogramowania zatrudniają coraz więcej ludzi, praca zdalna nie stanowi żadnego problemu dla programistów. Jest to wręcz ich naturalne otoczenie. Pandemia wypchnęła mniej znane do tej pory obszary, takie jak esport czy eventy cyfrowe na pierwszą linię, gdzie czekają młodzi odbiorcy i konsumenci do których każda marka chce dotrzeć.

Scyfryzowane eventy, wykorzystanie technologii do kreowania rozrywki on-line

W gospodarce jak wiadomo główną rolę odgrywają popyt i podaż. Jedno kreują w dzisiejszym świecie młodzi ludzie, drugie zaś firmy, które umieją dopasować swoją markę i produkt do ich potrzeb. Przykładem tych drugich może być Polska Liga Esportowa oraz jej główni Partnerzy - Totalizator Sportowy i Polska Grupa Energetyczna.

Oba podmioty zaangażowały się w projekt Polskiej Ligi Esportowej bardzo mocno - jako sponsorzy tytularni obu lig Counter Strike: Global Offensive - widząc potencjał produktu w obecnie najsilniejszej branży w cyfrowym sektorze gospodarki.

PLE rozwija swoje produkty w błyskawicznym tempie. Już po roku działalności wprowadzona została tzw. Centralizacja Praw Sponsoringowych, która umożliwi marketerom rozszerzenie możliwości promocji na kanały organizacji esportowych występujących w najwyższej klasie rozgrywkowej, a nawet ich zawodników. Model ten zaczerpnięty ze sportu tradycyjnego po raz pierwszy został wdrożony do świata cyfrowego i stanowi olbrzymi skok jakościowy dla esportu w Polsce. Otwiera to także markom nowe szanse dotarcia z produktem do młodego odbiorcy.

Eventy w dobie pandemii (modele hybrydowe, rozrywka cyfrowa)

Finały PGE DM i PGE Superpuchar pokazały jak dobrze model hybrydowy funkcjonuje w rzeczywistości, utrzymując wartości świadczeń i angażując szerokie grono widzów i konsumentów. Na plaży w Gdańsku podczas Superpucharu Polskiej Ligi Esportowej pojawiły się setki osób dając markom szansę na bezpośrednią komunikację.

Nagranie z transmisji

Bądź z nami na bieżąco,
zapisz się na nasz newsletter: